iltasyazilim
FD Üye
Baharat yoluyla ilgili bilgiler
Baharat yolu hakkında veri
Baharat , Doğu ’dan Avrupa'ya iki ayrı yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Ama Ipekli Yolu asıl olarak eskiçağlarda Çin ipeğinin Roma ’ya taşındığı yoldu Öbür yol ise ,Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne,Yemen kıyılarına veya Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına,Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Daha Sonra gene denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat ticareti uzun yıllar Venediklilerin elindeydi Avrupalılar 15 yüzyılın sonlarında Venedik ’in egemenliğini kırmak amacıyla,baharat üreten ülkelere doğrudan ulaşmanın yollarını aradılar Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Bu Nedenle baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken , tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *
Baharat yolu hakkında veri
Baharat , Doğu ’dan Avrupa'ya iki ayrı yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Ama Ipekli Yolu asıl olarak eskiçağlarda Çin ipeğinin Roma ’ya taşındığı yoldu Öbür yol ise ,Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne,Yemen kıyılarına veya Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına,Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Daha Sonra gene denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat ticareti uzun yıllar Venediklilerin elindeydi Avrupalılar 15 yüzyılın sonlarında Venedik ’in egemenliğini kırmak amacıyla,baharat üreten ülkelere doğrudan ulaşmanın yollarını aradılar Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Bu Nedenle baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken , tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *