Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Atari tabancasının zamanın ötesindeki çalışma mantığı neydi?

Atari tabancasının zamanın ötesindeki çalışma mantığı neydi?

bilgisayarci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,141
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
97
F-D Coin
68
atari-duck-hunt.jpg



Ülkemizde kısaca Atari olarak bilinen Nintendo Entertainment System, 1985 yılında piyasaya sürüldü. Gelmiş geçmiş en popüler konsollardan biri olan NES, ülkemizdeki popularitesini 2000’li yılların başına kadar korudu. Super Mario Bros, Tank 1990, Captain Tsubasa ve bu yazımızın da konusu olan Duck Hunt gibi yüzlerce efsane oyuna ev sahipliği yaptı.

NES’in, yani Atari’nin bazen kutusunda çıkan, bazen de ekstra olarak alınması gereken bir akesuarı daha mevcuttu: Atari tabancası. Özellikle Duck Hunt oyununda kullanılan, bunun dışında vahşi batıda geçen Wild Gunman gibi birkaç farklı yapımda da kullanılabilen bu silahla ekrandaki hedefleri vurabiliyordunuz. Peki, 1985 yılı için zamanın fazlasıyla ötesinde gibi duran bu silah ekrandaki öğeleri nasıl algılıyordu?

Atari tabancası nesneleri değil, ışığı algılıyordu


Öncelikle şunu söyleyerek başlayalım: Eski nesil diye adlandırılan CRT televizyonlar saniyede 60 ila 85 kare arası görüntü verebiliyordu. Atari tabancası da tam olarak bundan yararlanıyor. Temelde düşündüğünüz şey Atari tabancasının ekranda hedef aldığınız ördeği algılaması yönünde olsa da aslında tabancanın böyle bir teknolojisi yok. Yapabildiği tek şey ışığı algılamaktan ibaret.



Tabancanızı televizyona hedefleyip tetiğe bastığınızda, siz farkında olmasanız da ekran kısa bir süreliğine tamamen kararıyor. Ekranın kararmasının hemen ardından gelen karelerde ise ördeğin olduğu yerde parlak bir ışık beliriyor. Eğer tabancanızın namlusu o anda ışığın olduğu yere doğru çevriliyse cihaz bu ışığı algılıyor ve ördeği vurduğunuzu varsayıyor.



Tüm bunlar oldukça kısa sürede gerçekleştiği için ne ekranın karardığını, ne de yavaş yavaş aydınlandığını seçemiyorsunuz. Bu sayede Atari tabancasının hareket eden nesneleri seçebildiği sanrısı oluşuyor. Bunu kolayca test edebileceğiniz bir yöntem de mevcut: Eğer halen evinizin bir yerinde bir Atari varsa, oyunu açıp ördekler çıktığında parlak bir ışığa veya ampule doğru ateş edebilirsiniz. Tabanca gelen parlak ışığı hedef olarak algılayacak ve bütün hedefleri vurmuş sayılacaksınız.

Atari tabancasının çalışma mantığı böyleydi. Sizler de NES ve tabanca ile ilgili görüşlerinizi bizlerle yorumlarda paylaşmayı unutmayın.
 
858,505Konular
982,698Mesajlar
33,053Kullanıcılar
gakgunSon üye
Üst Alt