iltasyazilim
FD Üye
Doğru lastik basıncı ne dek olmalıdır?
Lastik basıncı araçlara tarafından değişir
Lastik şişirilirken uyulması gereken hava basınç değeri, aracın sürüş güvenliğini karşılayan en önemli unsurdur Otomobillerde lastik hava basınçları vasıta üreticisi tarafından öğüt edilir Hava basınç tavsiyeleri aracın yakıt kapağında, kapı kenarında veya araç başvuru formu kılavuzunda bulunur
Otomobilin dengede olması için gerekli önarkadaki lastik basınç farklılığına mutlaka uyulması gerekir
Lastikte, düşük hava basıncı aşağıdaki arızalara sebep olur
Üretici firmalar göre belirlenen lastik şişirme basınçları soğuk bir lastiğin 15 °C etraf sıcaklığında gereken şişme basınçlarıdır Lastikte yanak esnemesi , yıpratıcı yol koşulları , yüksek miktarlarda kullanılan fren ve karkasın sürekli gerilim aşağıda olması sonucu ısınma dolayısıyla basınç artması olacaktır Basınç ile kilometre verimi arası ilişki yan diagramda açıkça görülmektedir Uygun basınç ile bütün randıman elde edilirken %20 yüksek basınç randımanı %10, %20 düşük basınç lastik ömrünü %15 düşürecektir Düşük basınç yüksek basınca kadar lastikte daha artı zarar oluşturur *
Lastik basıncı araçlara tarafından değişir
Lastik şişirilirken uyulması gereken hava basınç değeri, aracın sürüş güvenliğini karşılayan en önemli unsurdur Otomobillerde lastik hava basınçları vasıta üreticisi tarafından öğüt edilir Hava basınç tavsiyeleri aracın yakıt kapağında, kapı kenarında veya araç başvuru formu kılavuzunda bulunur
Otomobilin dengede olması için gerekli önarkadaki lastik basınç farklılığına mutlaka uyulması gerekir
Lastikte, düşük hava basıncı aşağıdaki arızalara sebep olur
Üretici firmalar göre belirlenen lastik şişirme basınçları soğuk bir lastiğin 15 °C etraf sıcaklığında gereken şişme basınçlarıdır Lastikte yanak esnemesi , yıpratıcı yol koşulları , yüksek miktarlarda kullanılan fren ve karkasın sürekli gerilim aşağıda olması sonucu ısınma dolayısıyla basınç artması olacaktır Basınç ile kilometre verimi arası ilişki yan diagramda açıkça görülmektedir Uygun basınç ile bütün randıman elde edilirken %20 yüksek basınç randımanı %10, %20 düşük basınç lastik ömrünü %15 düşürecektir Düşük basınç yüksek basınca kadar lastikte daha artı zarar oluşturur *