Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Araçlarda Bambaşka Ebatlarda Jant ve Lastik Kullanımı

Araçlarda Bambaşka Ebatlarda Jant ve Lastik Kullanımı
0
161

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Bilhassa son yıllarda, tüm dünya ile beraber ülkemizde de çabucak artmakta olan “modifiye araç tutkunu bir kitle bulunmaktadır Bir hobi ve farklılaşma ricası olarak başlayan bu tutkuyla beraber araç sahipleri kullanmış oldukları araçlar üstünde değişiklikler yaparlar Bu değişimler “kuvvet ya da “görüş olarak sınıflandırabileceğimiz iki başlıca katagoride karşımıza çıkar
Dış görüntüde değişim yapmanın olur ya de en basit yolu jantlastik kombinasyonunda değişiklik yapmaktır Çoğunlukla kullanıcılar bu değişim esnasında orjinal jantlardan daha büyük boyutlarda jantlar ve bu jantlara tarafından geniş tabanlı lastikler kullanırlar Bu işlem sonucu ortaya çıkan gösterme her daim orjinallik ve sadelikten yanlamasına olan kullanıcıları zeka cezbedebilir Ama üstelik bu işi teknik yönden irdelememiz yerinde olur
Yanda yapılan test sonuçlarında da göreceğiniz üzre; jant çapını ve buna paralel olarak lastik tabanını büyüttüğümüzde birçok dezavantaj karşımıza çıkıyor Hızlanma süresi, yakacak tüketimi ve lastik maliyetleri genel anlamda artarak negatif etkiler yaratmakta, aracın sürat göstergesinde dahi sapmalar meydana gelmektedir Bana göre tek avantajı ise frenleme mesafesinin düşmesidir Her ne değin araçların jant ölçülerinde değişiklik yaparak çoğu olumsuzluklar ortaya çıksa da; öteki yanlamasına profesyonel drift sporu gibi organizasyonlarda 17? ve daha büyük jantlar kullanılması gereklidir ve çoğu vakit zorunludur
Araçlar üstünde onlarca teknik takım ve mühendisler milimetrik hesaplamalar yaparak o araçtan istenilen karakteristik özelliklere göre optimize edilmiş ayrı tarzda araçlar meydana getiriler Hangi araç olursa olsun değişmez genel kurallardan birisi ön düzen geometrisidir ve araç kullanıcılarının jantlastik ölçülerinde yapacakları değişimler bu geometriyi bozar
Yanındaki resimde de görüldüğü üzere viraj içerisindeki bir aracın ön lastikleri bambaşka açılarda dönmek zorundadır ve fabrikadaki mühendisler bu oranı belirlerken çoğu parametreyi hesaba katarBunlardan biri de tekerleğin bir bütün turda ne kadar yol aldığıdır Eğer biz jantlastik ölçülerinde değişim yaparsak bu hesap bozulur ve gözden düşmüş sonuçlar ortaya çıkar
Bütün bu anlatılan bilgiler ışığında modifiye tutkunlarınn yaptıkları işlemleri iki kez düşünmelerini istiyorum Hayatın her anında olduğu gibi; modifiye dünyasında da yapılacak işlemlerin artıları ve eksileri önceden düşünülerek kararlar alınmalıdır
Herkese kazasız sürüşler diliyorum
Kaynakça:
http:wwwcaranddrivercomfeatureseffectsofupsizedwheelsandtirestested
http:wwwfordclubtrcomforumtopic244297%C3%B6nd%C3%BCzengeometrisi
 
858,505Konular
982,659Mesajlar
33,046Kullanıcılar
King3838Son üye
Üst Alt