Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Apple Uygulama Takibi Şeffaflığı, Sosyal Medya Devlerine Pahalıya Mal Oldu

Apple Uygulama Takibi Şeffaflığı, Sosyal Medya Devlerine Pahalıya Mal Oldu

bilgisayarci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,141
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
96
F-D Coin
63
apple-uygulama-takibi-seffafligi-sosyal-medya-devlerine-pahaliya-mal-oldu.jpg

Apple, Uygulama Takibi Şeffaflığı (ATT) özelliğini bu yılın Nisan ayında resmen tanıttı. Bu özellik, iPhone sahiplerine verileri konusunda daha fazla kontrol sağladı. Öte yandan, Uygulama Takibi Şeffaflığı özelliğinin yaklaşık 10 milyar dolarlık bir zarara yol açtığını iddia eden kapsamlı bir araştırma ile özelliğin birkaç sosyal medya şirketi için gelir düşüşüne neden olduğu ortaya çıktı.

The Financial Times‘ın haberine göre, Facebook, Twitter, YouTube ve Snap gibi sosyal medya şirketleri, Apple’ın Uygulama Takibi Şeffaflığı özelliğinin devreye girmesi sonucunda 9,85 milyar dolar tutarında gelir kaybetti. Facebook’un yaklaşık 8 milyar dolar ile en çok parayı kaybettiği bildirilirken, Snap’in de şirketin yüzdesi ölçüldüğünde büyük darbe aldığı paylaşılıyor. Snap’in bir masaüstü uygulaması olmadığı ve yalnızca akıllı telefonlar için üretildiği için Apple’ın kararından zarar görmesi oldukça normal olarak nitelendirilebilir. Adtech danışmanı Eric Seufert, The Financial Times’a ATT’nin bir sonucu olarak birçok sosyal medya platformunun sıfırdan yeniden inşa edilmesi gerektiğini söylüyor.

Apple’ın Uygulama Takibi Şeffaflığı, iPhone’unuzun iOS 14.5 veya sonraki bir sürümüne sahip olması gerektiriyor. Bu özellik kullanılabilir olduğunda, uygulamaların artık hedeflenen reklamcılık etkinliklerini izlemek için kullanıcılardan izin istemesi gerekiyor. Yukarıda belirtilen rakamlardan da anlaşılacağı gibi birçok kullanıcı muhtemelen izlenmemeyi tercih etti.

Uygulama Takibi Şeffaflığı’nın önümüzdeki çeyreklerde bu devlere çok daha pahalıya mal olabileceği öngörülüyor.
 

Similar threads

Geçtiğimiz yılın aralık ayında Apple, kullanıcılarını sevindiren, uygulama geliştiricileri ve şirketleriyse biraz zor duruma düşüren bir yeniliğe imza atmıştı. Gizliliğe yönelik hassasiyetin güçlendiği dönemlerde Apple, artık kullanıcı verisini toplamak/takip etmek isteyen tüm uygulamalarda önce...
Cevaplar
0
Görüntüleme
66
Teknoloji, hayatımızı kolaylaştırmaya devam ediyor. Özellikle de tüm bilgilerimizi sakladığımız, bankacılık işlemlerini gerçekleştirdiğimiz ve araştırmalarımızı yaptığımız akıllı telefonlar, muhtemelen pek çoğumuzun olmazsa olmazı. Ancak bu durumun ciddi bir de eksisi var; Kişisel verilerimizin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
86
Apple, kullanıcılarına sunduğu eserlerin ve hizmetlerinin reklamsız olduğunu belirtmesine karşın App Store’da ve içerisinde bulunan birtakım uygulamalarda reklam için muhakkak bir yerler var. Şirket, bilhassa App Store’un büyüyen hizmet kategorisiyle birlikte reklamcılık tarafını güçlendirmek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
72
Gizlilik uğraşları sebebiyle kendi aygıt ve işletim sistemleri içerisinde kullanıcıya olabildiğince az reklam gösteren Apple’ın bu standartları değişmek üzere. Bloomberg müellifi Mark Gurman’ın haberine göre şirket, gelirlerini artırmak için yeni devirde, alışılmışın dışında birkaç metoda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
153
Son zamanlarda kullanıcı verilerinin kullanılması ve işlenmesi gündemi meşgul eden konuların başında geliyor. Sene başlarında WhatsApp‘ın yeni sözleşmesiyle ilgili tartışmalar sürerken, bir haber de Apple tarafından geldi. Şirket, uzun zamandır gündeminde olan uygulama geliştiricilerle ilgili...
Cevaplar
0
Görüntüleme
65
858,500Konular
982,373Mesajlar
32,973Kullanıcılar
Üst Alt