bilgisayarci
FD Üye

Apple, Uygulama Takibi Şeffaflığı (ATT) özelliğini bu yılın Nisan ayında resmen tanıttı. Bu özellik, iPhone sahiplerine verileri konusunda daha fazla kontrol sağladı. Öte yandan, Uygulama Takibi Şeffaflığı özelliğinin yaklaşık 10 milyar dolarlık bir zarara yol açtığını iddia eden kapsamlı bir araştırma ile özelliğin birkaç sosyal medya şirketi için gelir düşüşüne neden olduğu ortaya çıktı.
The Financial Times‘ın haberine göre, Facebook, Twitter, YouTube ve Snap gibi sosyal medya şirketleri, Apple’ın Uygulama Takibi Şeffaflığı özelliğinin devreye girmesi sonucunda 9,85 milyar dolar tutarında gelir kaybetti. Facebook’un yaklaşık 8 milyar dolar ile en çok parayı kaybettiği bildirilirken, Snap’in de şirketin yüzdesi ölçüldüğünde büyük darbe aldığı paylaşılıyor. Snap’in bir masaüstü uygulaması olmadığı ve yalnızca akıllı telefonlar için üretildiği için Apple’ın kararından zarar görmesi oldukça normal olarak nitelendirilebilir. Adtech danışmanı Eric Seufert, The Financial Times’a ATT’nin bir sonucu olarak birçok sosyal medya platformunun sıfırdan yeniden inşa edilmesi gerektiğini söylüyor.
Apple’ın Uygulama Takibi Şeffaflığı, iPhone’unuzun iOS 14.5 veya sonraki bir sürümüne sahip olması gerektiriyor. Bu özellik kullanılabilir olduğunda, uygulamaların artık hedeflenen reklamcılık etkinliklerini izlemek için kullanıcılardan izin istemesi gerekiyor. Yukarıda belirtilen rakamlardan da anlaşılacağı gibi birçok kullanıcı muhtemelen izlenmemeyi tercih etti.
Uygulama Takibi Şeffaflığı’nın önümüzdeki çeyreklerde bu devlere çok daha pahalıya mal olabileceği öngörülüyor.