Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Amel imandan parça değildir

Amel imandan parça değildir

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Sual: Amel imandan parça mıdır, yani bir farzı yapmayan veya bir haramı işleyen kâfir olur mu?
CEVAP
Hayır, kâfir olmaz Amel imandan bir parça olsaydı, her günah işleyen kâfir olurdu Hiç müslüman kalmazdı

Mutezile ile Vehhabiler ve diğer bazı bid’at fırkaları, (Amel, imandan parçadır) demişlerse de, amel, imanın parçası değildir Küfrün zıddı iman, günahın zıddı ise ibadettir İmanı bırakan kâfir olur, ibadeti terk eden günahkâr olur Amelsiz iman makbuldür, imansız amel ise makbul değildir Kadınların muayyen hallerinde olduğu gibi, namaz, oruç gibi ibadetleri bırakmak caiz ve gerekirken, imanı hiçbir zaman bırakmak caiz olmaz

Yalnız iman ile Cennete girilirse de, yalnız amel ile Cennete girilmez Amelsiz iman makbul, imansız amel ise makbul değildir İmanı olmayanların yaptığı ibadetler, ahirette hiçbir işe yaramaz İman başkasına hediye edilmez, fakat amelin sevabı, başkalarına hediye edilir İman vasiyet edilmez, fakat kendi için amel yapılması vasiyet edilir Ameli terk eden kâfir olmaz ise de, imanı terk eden hemen kâfir olur Özrü olan kimseden amel affolur ise de, iman kimseden affolunmaz

İmamı Gazali hazretleri buyuruyor ki:
Sapık fırkalar, (Onlar, iman edip salih amel işlediler) mealindeki (Rad) suresinin 29âyeti kerimesini delil gösterip, (Amel imanın parçasıdır) dediler Halbuki bu ve benzeri âyetler, amelin, imanın içinde değil, dışında olduğunu gösterir Eğer aksi olsaydı, (ve amilussalihat) sözü lüzumsuz tekrar edilmiş olurdu Mutezile fırkasının ve vehhabilerin, günah işleyenlerin ebedi Cehennemde kalacağını söylemesi yanlıştır Çünkü hadisi şerifte, (İkrar ettiği şeyi, inkâr etmeyen, kâfir olmaz) buyuruldu Günah işleyen, tasdik ettiği imanın esaslarını inkâr etmiş olmaz Ahirette yalnız imansızlara şefaat edilmez Bu da, şefaat edilen günahkârların kâfir olmadığını gösterir Hadisi şerifte, (Büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim) buyuruldu Ebüdderda hazretleri, (Ya Resulallah, zina ve hırsızlık eden de, şefaate kavuşacak mıdır?) diye sual etti Cevabında, (Evet zina ve hırsızlık edene de şefaat edeceğim) buyurdu İman ile ölen herkes, er geç Cennete girer Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Şirk üzere ölmeyen her mümine şefaat edeceğim) Bezzar, Hakim, Beyheki

(Zina etmiş, hırsızlık yapmış, içki içmiş mümin de Cennete girer) Buhari

(Kalbinde zerre kadar imanı olan Cehennemde kalmaz) Buhari

Günahkâr mümin, cezasını çektikten sonra, Cennete girer (Zina edenden, içki içenden iman çıkar) hadisi şerifi, günahkârların kâmil mümin olmadığını bildirmektedir (İman, kalb ile tasdik, dil ile ikrar ve azalarla ameldir) sözünün manası şudur: İnsanda iman, vücuttaki baş gibidir El kol gibi uzuvlar da ameller gibidir Elsiz, kolsuz insan olursa da, başsız insan olmaz Normal bir insan tarif edilirken, bütün azaları ile tarif edilir Yani bazı azaları eksik olsa bile insan yine insandır Bunun gibi, kâmil mümin tarif edilirken, amel de dahil edilmiştir Eli ayağı kesik kimseye (yaşayan ölü) dendiği gibi, büyük günah işleyene de, kâmil mümin değil manasına mümin değildirbuyurulmuştur (İhya)

Şarap içeri, iman dışarı mı?
Sual: İslam Ahlakı kitabında, Hazreti Osman’ın, Allahü teâlâya yemin ederim ki, bir kimse, şarap içerken, iman o şaraba der ki, ey melun dur, ben çıkayım da ondan sonra sen girdediği bildiriliyor Bir de bu anlamda hadisi şerifler de var:
(İnsan, mümin olduğu halde içki içemez) Nesai
(Şarap içenin imanı, gömleğin sırttan çıktığı gibi çıkar) Hakim
(İçki ile iman, bir arada bulunmaz, biri, diğerini uzaklaştırır) Beyheki
(İçki içenin kalbinden iman nuru çıkar) Taberani
Sualim, şarap içenin imanı çıkıyor mu, yani kâfir mi oluyor?
CEVAP
Hayır Dinimizde amel imandan parça değildir, yani şarap içen veya başka günah işleyene kâfir denmez Amel imandan bir parça olsaydı, her günah işleyen kâfir olur, hiç müslüman kalmazdı Hatta (amel imandan parçadır, günah işleyen kâfir olur) diyen sapıklar da, müslüman olamazdı Çünkü masum yani günahsız olmak Peygamberlere mahsustur

İmamı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
İmamı a’zam hazretleri, Mümin büyük günah işlese de imanı gitmez, kâfir olmaz buyurdu Günahı çok olan bir mümin, tevbesiz ölmüş ise, Allahü teâlâ dilerse, günahlarının hepsini affeder, dilerse günahları kadar azap eder; fakat sonunda yine Cennete koyar Ahirette kurtulmayacak olan yalnız kâfirlerdir Zerre kadar imanı olan kurtuluşa erer (267)

İmamı Gazali hazretleri buyuruyor ki:
Günah işleyene kâfir denmez Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Cebrail aleyhisselam, “Allah’a şirk koşmadan ölen her Müslüman Cennete girer dedi Zina ve hırsızlık eden de Cennete girer mi dedim “Evet dedi Aynı suali üç defa sordum Üçüncüsünde ise “Evet zina ve hırsızlık eden mümin de Affa veya şefaate kavuştuktan sonra yahut sevabları günahlarından çoksa veyahut günahının cezasını çektikten sonra Cennete girer dedi) Buhari, Müslim, Bezzar

Amel imanın parçası mı?
Sual: Amelin, imandan bir parça olmadığını biliyoruz, fakat (İman, dille ikrar, kalble tasdik ve uzuvlarla amel etmektir) mealindeki hadisi şerifin manası nedir? Günah işleyene kâfir denebilir mi?
CEVAP
Asla denemez İmamı Gazâli hazretleri bu hadisi şerifi şöyle açıklıyor:
Bir hadisi şerifte, (İkrar ettiği şeyi, inkâr etmeyen, kâfir olmaz) buyuruldu Bir Müslüman günah işleyince, tasdik ettiği imanın esaslarını inkâr etmiş olmuyor Ahirette yalnız imansızlara şefaat edilmez Bu da, şefaat edilen günahkârların kâfir olmadığını gösterir (İman, kalble tasdik, dille ikrar ve uzuvlarla ameldir) ifadesinin mânâsı şudur:
İnsanda iman, vücuttaki baş gibidir El, kol gibi uzuvlar da, ameller gibidir Elsiz, kolsuz insan olursa da, başsız insan olmaz Normal bir insan tarif edilirken, bütün uzuvlarıyla tarif edilir Yani bazı uzuvları eksik olsa bile insan yine insandır Bunun gibi, kâmil mümin tarif edilirken, amel de dâhil edilerek bildirilmiştir Elsiz ayaksız kimseye (Yaşayan ölü) dendiği gibi, büyük günah işleyene de, (Kâmil mümin değildir) manasına (Mümin değildir) buyurulmuştur (İhya)
 

Similar threads

İman ve imanın alameti Sual: İnsan, kendisinin mümin olduğunu bilebilir mi? İmanın alameti nedir? CEVAP İman, Amentü'de bildirilen altı esasa inanmaktır Hadisi şerifte buyuruluyor ki: (İman; Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe, yani Kıyamete, Cennete, Cehenneme...
Cevaplar
0
Görüntüleme
105
İslam alimlerinin büyük çoğunluğuna göre, iman; dil ile ikrar, kalp ile tasdikten ibarettir İmam Maturidî’ye göre yalnız kalp ile tasdik, iman etmek için yeterlidir (bk Şerhu’tTahaviye,2275şamile ) Böyle bir iman kişiyi Allah katında mümin yapabilir Fakat, kişinin dünyada bir mümin olarak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
145
Zina yapanın imanı gider mi? Resulullah (sa) buyurdular ki: Zani bir kimse, zina yaptığı sırada mü'min olarak zina yapmaz, hırsız da çaldığı sırada mü'min olarak hırsızlık yapmaz, içkici, içki içtiği sırada mü'min olduğu halde içki içmez; insanların, onun yüzünden gözlerini kendine...
Cevaplar
0
Görüntüleme
100
“Benim şefaatim ümmetimin günahı kebair (büyük günah) işleyen kısmınadır Allah Resulü Arkadaşlar Efendimizin mübarek sözlerinden birisi ve ona yaklaşımımız nassıl olmalı ???? Öncelikle büyük günahları bir bilelim Allah'ın emirlerine aykırı davranış, kötü amel, isyan, karşı gelme, suç...
Cevaplar
0
Görüntüleme
121
İslami ıstılah olarak iman, Peygamberimiz Hz Muhammed (sas)'in Allah (cc) tarafından getirdiği kesin olarak bilinen haber, dini esas ve hükümlerin doğru ve gerçek olduğuna tereddütsüz inanmak, bunların tamamını iz'an ve kabul ile tasdik ve itiraf etmektir Yani Allah'a, Hz Muhammed (sas)''in son...
Cevaplar
0
Görüntüleme
121
858,536Konular
981,826Mesajlar
32,338Kullanıcılar
ahmet80Son üye
Üst Alt