Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Allah’ın sebeplerle yaratması

Allah’ın sebeplerle yaratması
0
102

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Yoktan yarattıklarının dışında, Allahü teâlâ, bir şeyi yaratmasına, başka şeyleri sebep yapmıştır

Bu sebepler arasında insan gücü de varsa, yaratılan şeye Yapay cisim denir Mesela, cam, TV, bilgisayar yapay cisimdir Sebepler arasında insan gücü yoksa, buna Tabii cisim denir Petrol, deri, ağaç gibi Bunların kullanılır hale gelmesine insan gücü de sebep olmaktadır Bu tabii maddeler için tabiat yarattı, yapay maddeler için de, insan yarattı denilemez Mesela, balı arı, buğdayı toprak, bebeği ana baba yarattı demek gibi yanlış olur Çünkü bunlar yaratmıyor, yaratılmaya sebep oluyor

Allahü teâlânın her şeyi sebeplerle yaratması sosyal hayata düzen vermektedir Sebepsiz yaratsaydı, âlemdeki bu düzen olmazdı İnsan da ne yapacağını bilemez ve çalışamazdı Mikroplar hastalığa, bulutlar yağmura, katalizörler birçok kimya reaksiyonlarının hızlanmasına; hayvanlar, bitkisel maddelerin et, süt, bal haline gelmelerine, yapraklar organik maddelerin sentezine sebep oldukları gibi, insanlar da, uçak, otomobil, ilaç gibi birçok şeyin yapılmasına sebep olmaktadır Bütün bu sebeplere kuvvet veren Allahü teâlâdır Sebeplere, yaratıcı demek, (Yaratıcı yok, her şey kendiliğinden olur) demektir ki, akla uygun olmayan cahilce bir sözdür Çünkü, yok iken var olmak bir iştir Fizik ve kimya kanunlarına göre, her iş, bu işi yapan bir kuvvet olduğunu gösterir Demek ki, daha önce, bir kuvvet kaynağının bulunması, fen bilgilerine göre de şarttır Yaratılmış her şey, yaratılmamış bir yaratıcının var olduğunu gösterir Çünkü yaratıcının da yaratıcısı olamaz Yaratılan, yaratık olur Yaratıcısız da hiçbir şey var olmaz Yaratılmamış bir varlık olmalı ki, her yaratma ona dayanmalı Dayanmazsa kendiliğinden de olmayacağına göre, böyle bir şey yok demektir Yani mevcut her şeyin varlığı, bunların yaratılmış olduğunu gösterir İlk insan olan Hz Âdem’in varlığı da, bu açıklama ile kolayca anlaşılır Âdem babamız olmasaydı, ilk insan olmayacağı için şimdi hiç insan olmaması gerekirdi İnsanlar olduğuna göre, ilk insanın varlığı zaruri olur İlk insan olmayınca mevcut insanların başlangıcı yok demek olur Başlangıcı olmayan ise mevcut olmaz Yapay cisimlerin nasıl bir yapıcısı varsa, tabii cisimlerin de bir yaratıcısı vardır Yapay cisimler kendiliğinden oldu denemediğine göre, tabii cisimlerin kendiliğinden oldu denmesi yanlış olur Tabiatçı bile, (Tabiat yaptı) diyerek her varlığın, bir yapıcısı bulunduğunu, farkında olmadan açıklamış oluyor

Kâinattaki muazzam düzenin tesadüfen olamayacağını anlayan ateist, bir yaratıcının olduğunu ister istemez kabul ediyor, sonra da, (Yaratıcıyı kim yarattı) diyor Onu da bir yaratanın olması gerekir sanıyor Bu düşüncesinin de kısır bir döngüye girdiğini görüyor, işin içinden çıkamıyor, mantıksızlığının kurbanı oluyor Yaratıcıyı yaratıklara benzeterek anlamaya çalıştığı için yanılıyor Yaratıcının da yaratılmış olması zincirleme olarak sonsuza kadar gittiğini görünce, bunun da imkansız olduğunu anlıyor Yani yaratıcı yaratılmış olamaz Yaratıcıyı da yaratan olunca bunun sonu gelmez Yaratıcının yaratılmamış bir varlık olmasının lazım geldiği açıkça anlaşılmaktadır Allah’tan başka her şey, mümkinül vücud’tur yani bunlardan herhangi birisi bulunsa da olur, bulunmasa da olur Ama vacibülvücud olan Allahü teâlâ olmasa hiçbir şey olmaz ve mevcut düzen yok olur Bu açıklamaların, (Allah vardır, birdir, hiçbir şeye muhtaç değildir, her şey ona muhtaçtır Yaratık değildir Hiçbir şey ona denk olamaz) mealindeki âyetlere uygun olduğu görülür
 
858,500Konular
982,385Mesajlar
32,977Kullanıcılar
spineless81Son üye
Üst Alt