Allah'ın Kendine Has Şekil ve SUreti Vardır Demek Doğrumudur
Rabbimiz (celle celaluhu) cevher değildir Cisim de değildir Ne kuldur (butun), ne de bir butunun parcasıdır
Malumdur ki; sUret cismin lazımı musavisidir Yani her nerede cisim varsa orada sUret vardır
Yine her nerede sUret varsa orada cisim vardır Bu kaziyyeyi salibeolumsuz olarak da kurabilirsiniz
Şoyle ki: her nerede cisim yoksa orada sUret de yoktur Yine her nerede sUret yoksa orada cisim de yoktur
Buradan cevap anlaşılmış olmalıdır Tembih edecek olursak; Allah'ı kendisine has bir sUretle vasıflayacak olursak (kihaşa boyle bir şey olamaz) bu aynı zamanda onu cisimle vasıflamayı da gerektirir
Halbuki Allah celle celaluhu'nun cisimle vasıflanamayacağına dair edillei katı'a vardır Bu deliller aynı zamanda Allah'a ait bir sUret var demenin de batıl olduğunu kanıtlar
Ezcumle: Allah (cc) kendine ait bir sUretle vasıflanamaz Akla, fikre gelen ve gelmeyen her turlu sUret o değildir
Allah (cc) otelerin otesi, ondan da otesi, her otenin otesi
Rabbimiz (celle celaluhu) cevher değildir Cisim de değildir Ne kuldur (butun), ne de bir butunun parcasıdır
Malumdur ki; sUret cismin lazımı musavisidir Yani her nerede cisim varsa orada sUret vardır
Yine her nerede sUret varsa orada cisim vardır Bu kaziyyeyi salibeolumsuz olarak da kurabilirsiniz
Şoyle ki: her nerede cisim yoksa orada sUret de yoktur Yine her nerede sUret yoksa orada cisim de yoktur
Buradan cevap anlaşılmış olmalıdır Tembih edecek olursak; Allah'ı kendisine has bir sUretle vasıflayacak olursak (kihaşa boyle bir şey olamaz) bu aynı zamanda onu cisimle vasıflamayı da gerektirir
Halbuki Allah celle celaluhu'nun cisimle vasıflanamayacağına dair edillei katı'a vardır Bu deliller aynı zamanda Allah'a ait bir sUret var demenin de batıl olduğunu kanıtlar
Ezcumle: Allah (cc) kendine ait bir sUretle vasıflanamaz Akla, fikre gelen ve gelmeyen her turlu sUret o değildir
Allah (cc) otelerin otesi, ondan da otesi, her otenin otesi