iltasyazilim
FD Üye
Selman Rüşdi’nin Şeytan rivayetleri diye bildirdiği Garanik olayı gerçek midir, değil midir? Elbette bu olay, onun anlattığı gibi değildir Ama işin gerçeğini de bilmek gerekir Ehli sünnet âlimlerinin kitaplarında bu olay var, ama onun anlattığı tarzda değildir
Garanik olayını bildiren Ehli sünnet âlimlerine, bu olayı bahane ederek (Resulullaha iftira edilmiş ve Kur'anı yaralamışlardır) denilemez
Resulullaha en büyük iftirayı yapan ve Kur’anı kerimi yaralayan kimse, bırakın Ehli sünnet âlimi olmayı, Müslüman bile olamaz Hâşâ Peygamber efendimizin vârisleri olan Ehli sünnet âlimleri Resulullah efendimize en büyük iftirayı yapabiliyorsa, Kur’anı kerimi yaralayabiliyorsa, artık onlara nasıl itimat edilir, ortada din diye bir şey kalır mı?
Biz hadisi şeriflere ve hadisi şerifleri bildiren âlimlere inanmayıp da kime inanacağız?
Allahü teâlâ, (Bilmiyorsanız âlimlere sorun) buyurmuyor mu?, Resulullah efendimiz, (Âlimler benim vârisimdir) buyurmuyor mu? Bu vârislere suizannın büyük vebali vardır
Şimdi Garanik olayı’nın iç yüzünü öğrenelim:
Ehli sünnet âlimlerinin en büyüklerinden biri olan, imamı Rabbani müceddidi elfi sani Ahmed Faruki hazretleri faideli ilimler hazinesi Mektubat’ında buyuruyor ki:
(Çok kimsenin bildiği gibi, bir gün Seyyidülbeşer “aleyhi ve alâ âlihi ve eshabissalatü vesselam Eshabı ile oturuyordu Kureyşin ileri gelenleri ve kâfirlerin şefleri orada idiler Seyyidülbeşer onlara (Necm) suresini okudu Onların putlarını anlatan âyeti kerimeye gelince, melun şeytan putları öven birkaç sözü, o Serverin sözüne ekledi Dinleyenler, bunları da o Serverin sözü sandılar Orada bulunan kâfirler, “Muhammed bizimle barış yaptı, putlarımızı övdü dediler Oradaki Müslümanlar da, buna şaşırıp kaldılar O Server, (Ne oluyorsunuz?) diye sordu Eshabı kiram, siz okurken bu sözler de araya karıştı dediler Hemen Cebraili emin vahy getirdi O sözleri şeytanın karıştırdığını, bütün Peygamberlerin sözlerine de karıştırmış olduğunu bildirdi Allahü teâlâ, o sözleri âyeti kerime arasından çıkardı Kendi kelamını sapasağlam yaptı) m273
Bu olayın Kur’anı kerimi yaralamakla ne ilgisi vardır? Bu olayda Resulullaha iftira neresinde? Allahü teâlâ kitabına şeytanın sözünü sokar mı hiç? Şeytanın araya laf soktuğunu duymaması gayet normal Allah bildirmedikçe her şeyden haberdar olamaz Âişe validemize iftira ettiklerinde günlerce üzüldü Âyet gelince Resulullah efendimiz gerçeği öğrendi Resulullah gaybı bilir demek küfürdür Gaybı ancak Allah bilir Ama birçok gaybı Habibine elbette bildirmiştir İmamı Rabbani hazretleri, bu olayı bildirdiği için en büyük iftirayı yapıp Kur’anı kerimi mi yaraladı? Evet denirse o zaman Allahü teâlâ elbette Resulullahın vârislerine yapılan bu çirkin iftiranın hesabını müfterilerden soracaktır
Bid’at ehli şu bâtıl mantıkla hareket eder:
Memeli hayvanlar uçmaz
Yarasa memeli hayvandır
O halde yarasa da uçmaz
Birinci önerme yanlış olduğu için netice de yanlış olmuştur
Ehli sünnet âlimi uydurma hadis nakleder
Ebu Hanife Ehli sünnet âlimidir
O halde o da uydurma hadis nakleder
Yine birinci önerme yanlış, netice de yanlış olmuştur
Garanik olayını bildiren Ehli sünnet âlimlerine, bu olayı bahane ederek (Resulullaha iftira edilmiş ve Kur'anı yaralamışlardır) denilemez
Resulullaha en büyük iftirayı yapan ve Kur’anı kerimi yaralayan kimse, bırakın Ehli sünnet âlimi olmayı, Müslüman bile olamaz Hâşâ Peygamber efendimizin vârisleri olan Ehli sünnet âlimleri Resulullah efendimize en büyük iftirayı yapabiliyorsa, Kur’anı kerimi yaralayabiliyorsa, artık onlara nasıl itimat edilir, ortada din diye bir şey kalır mı?
Biz hadisi şeriflere ve hadisi şerifleri bildiren âlimlere inanmayıp da kime inanacağız?
Allahü teâlâ, (Bilmiyorsanız âlimlere sorun) buyurmuyor mu?, Resulullah efendimiz, (Âlimler benim vârisimdir) buyurmuyor mu? Bu vârislere suizannın büyük vebali vardır
Şimdi Garanik olayı’nın iç yüzünü öğrenelim:
Ehli sünnet âlimlerinin en büyüklerinden biri olan, imamı Rabbani müceddidi elfi sani Ahmed Faruki hazretleri faideli ilimler hazinesi Mektubat’ında buyuruyor ki:
(Çok kimsenin bildiği gibi, bir gün Seyyidülbeşer “aleyhi ve alâ âlihi ve eshabissalatü vesselam Eshabı ile oturuyordu Kureyşin ileri gelenleri ve kâfirlerin şefleri orada idiler Seyyidülbeşer onlara (Necm) suresini okudu Onların putlarını anlatan âyeti kerimeye gelince, melun şeytan putları öven birkaç sözü, o Serverin sözüne ekledi Dinleyenler, bunları da o Serverin sözü sandılar Orada bulunan kâfirler, “Muhammed bizimle barış yaptı, putlarımızı övdü dediler Oradaki Müslümanlar da, buna şaşırıp kaldılar O Server, (Ne oluyorsunuz?) diye sordu Eshabı kiram, siz okurken bu sözler de araya karıştı dediler Hemen Cebraili emin vahy getirdi O sözleri şeytanın karıştırdığını, bütün Peygamberlerin sözlerine de karıştırmış olduğunu bildirdi Allahü teâlâ, o sözleri âyeti kerime arasından çıkardı Kendi kelamını sapasağlam yaptı) m273
Bu olayın Kur’anı kerimi yaralamakla ne ilgisi vardır? Bu olayda Resulullaha iftira neresinde? Allahü teâlâ kitabına şeytanın sözünü sokar mı hiç? Şeytanın araya laf soktuğunu duymaması gayet normal Allah bildirmedikçe her şeyden haberdar olamaz Âişe validemize iftira ettiklerinde günlerce üzüldü Âyet gelince Resulullah efendimiz gerçeği öğrendi Resulullah gaybı bilir demek küfürdür Gaybı ancak Allah bilir Ama birçok gaybı Habibine elbette bildirmiştir İmamı Rabbani hazretleri, bu olayı bildirdiği için en büyük iftirayı yapıp Kur’anı kerimi mi yaraladı? Evet denirse o zaman Allahü teâlâ elbette Resulullahın vârislerine yapılan bu çirkin iftiranın hesabını müfterilerden soracaktır
Bid’at ehli şu bâtıl mantıkla hareket eder:
Memeli hayvanlar uçmaz
Yarasa memeli hayvandır
O halde yarasa da uçmaz
Birinci önerme yanlış olduğu için netice de yanlış olmuştur
Ehli sünnet âlimi uydurma hadis nakleder
Ebu Hanife Ehli sünnet âlimidir
O halde o da uydurma hadis nakleder
Yine birinci önerme yanlış, netice de yanlış olmuştur