Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Aile ve ödev

Aile ve ödev
0
136

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
73
Evlat ve ergen psikiyatrisinde ve velev erişkin psikiyatride tabiplerin çokça karşılaştığı meselelerin başında ana pederlerin evlatlarına ödev yaptıramaması gelmektedir. Ne yapsak ta evlatlar ödev yapsalar. Üniversite yahut yüksek lisans mekteplisi olsa bile aileler evlatlarının muvaffakiyetlerini takip ederler. Bazen onlardan çok korkuya kapılırlar.

Evlat ve ergen psikiyatrisine müracaatların değerli bir kısmı ders başarısı ile ilgilidir. Ders çalışmamanın bir kısmı dikkat eksikiği hiperaktivite bozukluğu, kişisel öğrenme bozukluğu (disleksi), anksiyete bozuklukları, depresyon , muhabere , arkadaş bağlantı problemleri ve aile sıkıntılarına bağlı olabilir. Bir kısmı da ödeve karşı sorumluluk duygusu gelişmemesine bağlıdır.

Ödev mektep sorumluluğunun gelişmesine yardımcı olur. Başkaca mektepte öğrendiği malumatların kalıcı hafızaya yerleşmesi için dersleri tekrar etmesi yararlıdır. Evlat ve ergen psikiyatristi evlat ve ergenle görüşmelerinde davranışçı tedavi teknikleri kullanarak çocuktaki ödev yapma davranışını geliştirmeye çalışır. Bunun için aileyle bir arada çalışmak gerekir. Aile yardımcı olacak gelgelelim büsbütün kendi vazifesi üzere bütün ödevi yapmayacaktır.

Hocalarda verdikleri ödevleri gözden geçirmelidir. Bunun için bir armağan yahut ceza ufakta olsa olmalıdır. Yoksa bir mühlet sonra denetim edilmeyen ödevler için evlat ve gençte motivasyon azalır.

Zahir bir ritimde ödev yapmaya alışan öğrenci artık ödev yapmazsa rahatsızlık hissedecektir. Ödev dışında çok küçük yaşlardan beri sorumlulukları kendine yaptırılan çocuklarda hizmet bilinci daha ziyade olacaktır.

Mektep içinse psikiyatrik ve ruhsal olarak evladın kaldırabileceği kadar, ona yararlı olacak ödevler verilmelidir. Sadece ödev vermiş olmak için vermek evladın bir mühlet sonra isteğini kıracaktır.

Dikkat eksikiği hiperaktivite bozukluğu, şahsi öğrenme bozukluğu (disleksi), anksiyete bozuklukları, depresyon , muhabere , arkadaş münasebet dertleri üzere dertler evlat ve ergen psikiyatrisinde başkaca değerlendirilmelidir. Dikkat eksikliği olan evlatlar çabuk sıkılacağı için ders çalışma saatleri daha kısa aralıklarla ayarlanmalıdır. Sıkıldıkça ara vermesi sağlanmalı. Arada sefalı şeyler yapmasına müsaade verilmelidir.

Hususî öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarda mahsusen öğrenme sorunu olan yerlerde daha yavaş onun suratında bir eğitim modeli uygulanmalıdır. Muhakkak bir evlat ergen psikiyatrisine ve psikoloğa gidilmelidir. Başkaca kişisel eğitim mütehassısları da yararlı olabilir.

Her evlada has eğitim çok kıymetlidir. Evlat ergen psikiyatristleri evladın öğrenme modelini anlamalı ve buna nazaran bir eğitim modeli çıkartmalıdır. Evlat ve ergenin öğrenme suratı ve yetenekleri kıymetlidir. Dinleyerek, yazarak, okuyarak farklı farklı öğrenme yetenekleri olabilir.

Ders başarısı biranda düşen ve ya ders çalışmayı biranda bırakan çocuklarda psikiyatrik illetler düşünülmelidir. Depresyon, anksiyete, şizofreni, mektep – arkadaş sıkıntıları düşünülmeli ve evlat ve ergen psikiyatristince tedavi edilmelidir. Daha sonra ödev yapma alışkanlıklarına geri dönebilir.

Ders ve ödev evlat ve genç için en değerli vazifelerdir. Üniversite öğrencileride dahi dikkat dertlerinden ders çalışma ve ödev sorunu olabilir. Ailelerin bu bahiste çok pres yapmadan yönlendirici olmaları gerekir. Eksik kaldıklarını düşünürlerse bir psikiyatriste gitmekten çekinmemelidirler.

 
858,505Konular
982,778Mesajlar
33,072Kullanıcılar
Doutam35Son üye
Üst Alt