nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Aile Reisi Olarak Hz Muhammed nasıldı
Hz Peygamber, demin gençlik yıllarında yirmi beş yaşında iken Mekke'de Hz Hatice ile evlenerek bir aile yuvası kurmuştu O sıralarda ansızın çok kadınla evlenmek, Araplar arasında son derece yaygın bir adet olmakla beraber Peygamber Efendimiz, Hz Hatice vefat edinceye dek diğer bir kadınla evlenmemişti Hz Hatice vefat ettiği süre Peygamber Efendimiz elli yaşında idi Daha sonraki yıllarda özel bazı sebep ve hikmetlerle Hz Peygamber ansızın çok kadınla evlendi Bu evliliğin sebeplerini, İslam düşmanlannın yaptığı gibi nefsanî ve şehevanî arzulara bağlantı kurmak asla dürüst değildir Çünkü Hz Peygamber'in çok evliliği iddia edildiği gibi böyle bir sebebe alt olsaydı, bu evliliklerin Hz Peygamber'in söz konusu arzuyu daha ziyade duyacağı gençlik yıllarında ve birincil evliliğini anında peşine düşüp takip eden seneler içerisinde eğilim etmesi gerekirdi Halbuki Hz Peygamber, bütün yirmi beş yıl yalnızca Hz Hatice ile evli kalmış, onun vefatından sonradan kendisi elli yaşını geçmiş olduğu halde koşullar zorunlu kıldığı için yeni evlilikler yapmıştı Bazan izaç dolayısıyla temas kurulan ve yakın olma sağlanan yeni kitlelere İslam'ın iletilebilmesi düşüncesi, bazan evleneceği akıllı, yetenekli ve akıllı eşi vasıtasıyla kadınları İslami esaslara kadar daha rahat eğitebilme arzusu, bazan savaş dolayısıyla ortaya çıkan şiddetli düşmanlık ve kini onlar arasından izaç yaparak bertaraf edip muhatap kitlelerini celbetme lüzumu, bazan İslam hukukunun getirdiği yeni bir hükmü bizzat Hz Peygamber'in dilekçe ederek topluma örnek olma zorunluluğu gibi dinî, siyasî, hukukî, sosyal bir fazla sebep ve hikmet Hz Peygamber'in fazla evlenmesini gerekli kılmıştı
Peygamber Efendimizin zevcelerinin toplam sayısı on bir olup şunlardı: Hatice bint Huveylid, Sevde bint Zem'a, Âişe bint Ebûbekir, Hafsa bint Ömer, Zeyneb bint Huzeyme, Ümmü Seleme bint Ebû Ümeyye, Zeyneb bint Cahş, Cüveyriye bint elHaris, Ümmü Habîbe bint Ebu Süfyan, Safiyye bint Huyey ve Meynûne bint elHaris Reyhâne ve Mâriye ise cariyeleri idi Hz Peygamber'in zevcelerinden Hz Hatice, Mekke'de peygamberliğin onuncu yılında, Zeyneb bint Huzeyme ise Medine'de Hicretin dördüncü yılında vefat etmişti Bu sebeple Peygamber Efendimizin bir arada dokuz eşi bulunmuş ve bu sayıya da vefatına yakın bir zamana varıncaya kadar uzun bir sürede evlilik zarureti çıktıkça aralıklarla ulaşılmıştır Hz Peygamber'in bu zevcelerinden Hz Aişe dışındakilerin tamamı Rasülullah ile evlendikleri sırada dul idiler ve o kadar çoğunun eski eşlerinden çocukları vardı; üstelik birçok yaşlı da idi Bu koşul da, Hz Peygamber'in evliliğini zorunlu kılan özel bazı sebep ve hikmetlerin mevcut olduğunun delilidir Hz Peygamber'in hanımlarının Mescid'e bitişik olarak yapı edilmiş birer odaları vardı Peygamber Efendimiz her gün sıra île bir eşinin yanında kalırdı Hepsine karşı gülümseyen davranır, alaka gösterir, konut işlerinde onlara yardım eder, söküklerini kendisi dikiverir, arasında adaletle muamelede bulunur, hiç birine diğerinden farklı davranmazdı zaman zaman onlarla şakalaşır, gönüllerini alırdı Hayatı boyunca Hz Peygamber'den hanımlarına aleyhinde fena bir söz ya da tutum sadır olmamıştır
Peygamber Efendimiz, hizmetinde bulunan görevlilere, aleyhinde da katiyen sert ve haşin davranmaz; kendi yediklerinden onlara da yedirir, giydiklerinden onlara da giydirirdi Ufak birer odadan ibaret olan hanei saadetleri son derece sade, lakin pak idi Bazan bir hasır, bazan yünden dokunmuş bir ihram, bazan da içi hurma lifleri ile içi doldurulmuş cilt buruşuk bir yatak Hz Peygamber'in oda döşemesini ve yatağını oluşturuyordu Her konuda olduğu gibi bu hususta da lüks ve israftan kaçınarak sadeliği tercih eden Hz Peygamber, bir takım zevcelerinde görülen daha iyi imkanlarla daha müreffeh bir yaşayış istek ve isteği üzerine Kur'an'da da bağlantı edildiği üzere Olur Ya dünya hayatını ve süslerini istiyorlarsa bağışta bulunarak kendilerini güzellikle salıvereceğini, ama ola ki Allah'ı, peygamberini ve öbür dünya yurdunu istiyorlarsa Allah'ın iyi davrananlar için büyük bir mükafaat hazırladığını(elAhzab, 332829) belirterek tavrını açıkça ortaya koymuştu Tabiî ancak Hz Peygamber'in zevceleri bu ikaz üzerine beşer olma sıfatıyla bir lahza için içlerinden geçen daha bakımlı yaşama istek ve isteğini terkedip Hz Peygamber'in yanında kalmayı ve O'nun sade yaşayışına karşılıklı olmayı dünya lüksüne tercih ettiler Peygamber Efendimiz, aile hayatında, özel yaşayışında ahlakında, dini tebliğinde, devlet idaresi ve askerî komutasında, eğitim ve öğretiminde, kısacası tüm sözleri, hareketleri ve davranışlarında tüm müslümanlar için güzel bir misal idi Nitekim Cenabı Hak şöyle buyurdu: Andolsun ancak Rasûllah'ta sizin için, Allah'a ve öbür dünya gününe kavuşmayı umanlar ve Allah'ı fazla zikredenler için en mükemmel bir misal vardır(elAhzab, 3321)
Allah'ın salat ve selamı O'nun üzerine olsun
*
Hz Peygamber, demin gençlik yıllarında yirmi beş yaşında iken Mekke'de Hz Hatice ile evlenerek bir aile yuvası kurmuştu O sıralarda ansızın çok kadınla evlenmek, Araplar arasında son derece yaygın bir adet olmakla beraber Peygamber Efendimiz, Hz Hatice vefat edinceye dek diğer bir kadınla evlenmemişti Hz Hatice vefat ettiği süre Peygamber Efendimiz elli yaşında idi Daha sonraki yıllarda özel bazı sebep ve hikmetlerle Hz Peygamber ansızın çok kadınla evlendi Bu evliliğin sebeplerini, İslam düşmanlannın yaptığı gibi nefsanî ve şehevanî arzulara bağlantı kurmak asla dürüst değildir Çünkü Hz Peygamber'in çok evliliği iddia edildiği gibi böyle bir sebebe alt olsaydı, bu evliliklerin Hz Peygamber'in söz konusu arzuyu daha ziyade duyacağı gençlik yıllarında ve birincil evliliğini anında peşine düşüp takip eden seneler içerisinde eğilim etmesi gerekirdi Halbuki Hz Peygamber, bütün yirmi beş yıl yalnızca Hz Hatice ile evli kalmış, onun vefatından sonradan kendisi elli yaşını geçmiş olduğu halde koşullar zorunlu kıldığı için yeni evlilikler yapmıştı Bazan izaç dolayısıyla temas kurulan ve yakın olma sağlanan yeni kitlelere İslam'ın iletilebilmesi düşüncesi, bazan evleneceği akıllı, yetenekli ve akıllı eşi vasıtasıyla kadınları İslami esaslara kadar daha rahat eğitebilme arzusu, bazan savaş dolayısıyla ortaya çıkan şiddetli düşmanlık ve kini onlar arasından izaç yaparak bertaraf edip muhatap kitlelerini celbetme lüzumu, bazan İslam hukukunun getirdiği yeni bir hükmü bizzat Hz Peygamber'in dilekçe ederek topluma örnek olma zorunluluğu gibi dinî, siyasî, hukukî, sosyal bir fazla sebep ve hikmet Hz Peygamber'in fazla evlenmesini gerekli kılmıştı
Peygamber Efendimizin zevcelerinin toplam sayısı on bir olup şunlardı: Hatice bint Huveylid, Sevde bint Zem'a, Âişe bint Ebûbekir, Hafsa bint Ömer, Zeyneb bint Huzeyme, Ümmü Seleme bint Ebû Ümeyye, Zeyneb bint Cahş, Cüveyriye bint elHaris, Ümmü Habîbe bint Ebu Süfyan, Safiyye bint Huyey ve Meynûne bint elHaris Reyhâne ve Mâriye ise cariyeleri idi Hz Peygamber'in zevcelerinden Hz Hatice, Mekke'de peygamberliğin onuncu yılında, Zeyneb bint Huzeyme ise Medine'de Hicretin dördüncü yılında vefat etmişti Bu sebeple Peygamber Efendimizin bir arada dokuz eşi bulunmuş ve bu sayıya da vefatına yakın bir zamana varıncaya kadar uzun bir sürede evlilik zarureti çıktıkça aralıklarla ulaşılmıştır Hz Peygamber'in bu zevcelerinden Hz Aişe dışındakilerin tamamı Rasülullah ile evlendikleri sırada dul idiler ve o kadar çoğunun eski eşlerinden çocukları vardı; üstelik birçok yaşlı da idi Bu koşul da, Hz Peygamber'in evliliğini zorunlu kılan özel bazı sebep ve hikmetlerin mevcut olduğunun delilidir Hz Peygamber'in hanımlarının Mescid'e bitişik olarak yapı edilmiş birer odaları vardı Peygamber Efendimiz her gün sıra île bir eşinin yanında kalırdı Hepsine karşı gülümseyen davranır, alaka gösterir, konut işlerinde onlara yardım eder, söküklerini kendisi dikiverir, arasında adaletle muamelede bulunur, hiç birine diğerinden farklı davranmazdı zaman zaman onlarla şakalaşır, gönüllerini alırdı Hayatı boyunca Hz Peygamber'den hanımlarına aleyhinde fena bir söz ya da tutum sadır olmamıştır
Peygamber Efendimiz, hizmetinde bulunan görevlilere, aleyhinde da katiyen sert ve haşin davranmaz; kendi yediklerinden onlara da yedirir, giydiklerinden onlara da giydirirdi Ufak birer odadan ibaret olan hanei saadetleri son derece sade, lakin pak idi Bazan bir hasır, bazan yünden dokunmuş bir ihram, bazan da içi hurma lifleri ile içi doldurulmuş cilt buruşuk bir yatak Hz Peygamber'in oda döşemesini ve yatağını oluşturuyordu Her konuda olduğu gibi bu hususta da lüks ve israftan kaçınarak sadeliği tercih eden Hz Peygamber, bir takım zevcelerinde görülen daha iyi imkanlarla daha müreffeh bir yaşayış istek ve isteği üzerine Kur'an'da da bağlantı edildiği üzere Olur Ya dünya hayatını ve süslerini istiyorlarsa bağışta bulunarak kendilerini güzellikle salıvereceğini, ama ola ki Allah'ı, peygamberini ve öbür dünya yurdunu istiyorlarsa Allah'ın iyi davrananlar için büyük bir mükafaat hazırladığını(elAhzab, 332829) belirterek tavrını açıkça ortaya koymuştu Tabiî ancak Hz Peygamber'in zevceleri bu ikaz üzerine beşer olma sıfatıyla bir lahza için içlerinden geçen daha bakımlı yaşama istek ve isteğini terkedip Hz Peygamber'in yanında kalmayı ve O'nun sade yaşayışına karşılıklı olmayı dünya lüksüne tercih ettiler Peygamber Efendimiz, aile hayatında, özel yaşayışında ahlakında, dini tebliğinde, devlet idaresi ve askerî komutasında, eğitim ve öğretiminde, kısacası tüm sözleri, hareketleri ve davranışlarında tüm müslümanlar için güzel bir misal idi Nitekim Cenabı Hak şöyle buyurdu: Andolsun ancak Rasûllah'ta sizin için, Allah'a ve öbür dünya gününe kavuşmayı umanlar ve Allah'ı fazla zikredenler için en mükemmel bir misal vardır(elAhzab, 3321)
Allah'ın salat ve selamı O'nun üzerine olsun
*
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.