Kadınlar adet doneminde oruc tutabilirler mi?
Kadınlar adetli iken namaz kılmazlar, oruc tutmazlar Adetli kadının namaz kılmasının ve oruc tutmasının caiz ve sahih olmadığında, yani adetin bu iki ibadetin edasına engel bir mazeret sayıldığında fakihler goruş birliği icindedir (Şafii, elUmm, II,130131; SahnUn, elMudevvene, I, 151; Haddad, elCevhera, I,34; İbn Hazm, elMuhalla, II, 162; Merğinani, elHidaye, I, 208209; İbn Kudame, elMuğni, I, 386387; İbn Abidin, Reddu’lmuhtar, III, 331, 385; Şevkani, esSeylu’lCerrar, II, 148) Adet suresince terk edilen namazların kaza edilmeyeceği, orucların ise temizlendikten sonra tutulacağı hususlarında da butun mezheplerin goruş birliği vardır (İbnu’lMunzir, elİcma, s 4748; Nevevi, Şerhu Muslim, IV, 26; San‘ani, Subulu’sselam, I, 383; Ceziri, elMezahibu’lerbe‘a, I, 118) Soz konusu icmanın dayanağı Hz Peygamber’in (sas) hadisleri ve sahabe uygulamasıdır Hz Aişe ResUlullah’a kendisine, “Neden adet goren bir kadın, temizlendikten sonra adet gunlerinde kılmadığı namazları kaza etmiyor da tutmadığı orucları kaza ediyor? diye soran Muaze adlı hanıma, “Sen HarUriyye’den (Haricilerden) misin? demiş; bu kadının “Hayır, HarUriyye değilim, ama (oğrenmek icin) soruyorum cevabı uzerine de, ResUlullah doneminde kendileri adet gorduklerinde tutmadıkları orucları kaza etmekle emrolunduklarını, kılmadıkları namazları ise kaza etmekle emrolunmadıklarını soylemiştir (Buhari, Hayız, 20; Muslim, Hayız, 69)
Kadınlar adetli iken namaz kılmazlar, oruc tutmazlar Adetli kadının namaz kılmasının ve oruc tutmasının caiz ve sahih olmadığında, yani adetin bu iki ibadetin edasına engel bir mazeret sayıldığında fakihler goruş birliği icindedir (Şafii, elUmm, II,130131; SahnUn, elMudevvene, I, 151; Haddad, elCevhera, I,34; İbn Hazm, elMuhalla, II, 162; Merğinani, elHidaye, I, 208209; İbn Kudame, elMuğni, I, 386387; İbn Abidin, Reddu’lmuhtar, III, 331, 385; Şevkani, esSeylu’lCerrar, II, 148) Adet suresince terk edilen namazların kaza edilmeyeceği, orucların ise temizlendikten sonra tutulacağı hususlarında da butun mezheplerin goruş birliği vardır (İbnu’lMunzir, elİcma, s 4748; Nevevi, Şerhu Muslim, IV, 26; San‘ani, Subulu’sselam, I, 383; Ceziri, elMezahibu’lerbe‘a, I, 118) Soz konusu icmanın dayanağı Hz Peygamber’in (sas) hadisleri ve sahabe uygulamasıdır Hz Aişe ResUlullah’a kendisine, “Neden adet goren bir kadın, temizlendikten sonra adet gunlerinde kılmadığı namazları kaza etmiyor da tutmadığı orucları kaza ediyor? diye soran Muaze adlı hanıma, “Sen HarUriyye’den (Haricilerden) misin? demiş; bu kadının “Hayır, HarUriyye değilim, ama (oğrenmek icin) soruyorum cevabı uzerine de, ResUlullah doneminde kendileri adet gorduklerinde tutmadıkları orucları kaza etmekle emrolunduklarını, kılmadıkları namazları ise kaza etmekle emrolunmadıklarını soylemiştir (Buhari, Hayız, 20; Muslim, Hayız, 69)