Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

5 yaşındaki çocukların eğitimi gelişimi

Hoş geldin! roni2022 tarafından topluluğumuza katılmaya davet edildiniz. Kaydolmak için lütfen burayı tıklayın.
5 yaşındaki çocukların eğitimi gelişimi
0
72

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
5 yaşındaki çocukların eğitimi gelişimi 5 yaş oyunları 5 yaşındaki çocuğun kilosu yaşındaki çocuğun eğitimi yaş çocuk eğitimi erkek çocuğu 5 yaş çocukları etraflarındaki kişilerin duyguları ve ihtiyaçları konusunda fazla hassastırlar Sıra beklemek veya oyuncakları veya diğer şeyleri paylaşmak eskisinden daha kolaydır Neler değişti? 5 yaş çocukları etraflarındaki şahısların duyguları ve ihtiyaçları konusunda çok hassastırlar Sıra beklemek veya oyuncakları ya da diğer şeyleri paylaşmak eskisinden daha kolaydır “en iyi arkadaşlar siklet kazanmaya başlamıştır Bir 5 yaş annebabası olarak yaşayacağınız birincil büyük safha hiç kuşkusuz çocuğunuzun okula (esas sınıfına) başlaması olacaktır Çocuk daha önceden kreşe gitmiş olsa deha, bu okula geçiş dönemi annebabalar için çok önemli bir odak noktası teşkil etmektedir 5 yaş çocuğunun odak noktasında ise okul dek yük taşıyan bir öteki konu da sosyal ilişkilerdir hiç kuşkusuz okula başlatmak beş yaş çocuklarının hayatındaki en manâlı dönüm noktasıdır Okula başlamakla ilgili daha artı data edinmek için Çocukluk DönemiEğitim bölümünde konuyla ilgili haberlerimizi okuyabilirsiniz Her birinin fazla öbür ve kendine has şahsiyet özellikleri, yetenekleri ve ilgi alanları olması nedeniyle 5 yaş çocuklarıyla ilgili genellemeler yapmak adeta yetişkinlerle ilgili genellemeler yerine getirmek değin zordur Buna karşın 5 yaşların bu yıl içinde gerçekleştireceği bir takım gelişim aşamalarını genellikle şu şekilde özetleyebiliriz: Maddi gelişim Beş yaş çocukları giyinme, soyunma, düğme ilikleme, fermuar açmakapama gibi konularda güçlük çekmeyecektir Buna rağmen bağcık bağlamak için biraz daha çalışması gerekecektir Esasında bağlamayı öğrenmeleri pratik yapmalarına bağlıdır bu nedenle bu yıl yapışık bantlı ayakkabılar yerine bağcıklı ayakkabıları tercih ederek, çocuğunuzun keza buna gereksinim duymasını keza de pratik yapmasını sağlayabilirsiniz Esas sınıfı öğrencilerinin artık tuvalet işleri konusunda adamakıllı serbest kazanmış olmaları beklenir (popolarını silmekte henüz bütün olarak başarılı olmasalar bile!) Okul çantalarını kendi başlarına düzenlemek başlıca sınıfı öğrencinize erişkin biri olma duygusunu yaşatacaktır Fakat çantayı sizin de kontrol ederek, gerekli birşeyin unutulmadığından belirli olmanız gerekecektir Beş yaş çocukları oyuncaklarını toplayabilir ve yatağını düzeltebilir Hem küçük konut işlerinde size asistan da olabilirler Örneğin çocukların çoğu kek malzemelerini karıştırmaktan veya çiçekleri sulamaktan fazla hoşlanırlar Çocukların çoğunun birincil süt dişi beş ile altı yaş civarında düşer ve yerine daimi dişler gelmeye başlar Ancak anne ya da babanın süt dişleri daha ileri bir yaşta düşmeye başladıysa, çocukta da benzer şekilde olma ihtimali yüksek olmaktadır Maddi gelişimini desteklemek için Beş yaş çocuğunuzun somut gelişimini cesaretlendirmek nedeniyle birincil yapmanız gereken şey ise gayet açık: desteklemek! Çocuğunuz yeni bir şey yapmaya çalıştığında mutlaka takdir etmeli ve uğraşmaya devam etmesi için uyarmalısınız Ancak ne yapın edin, anında yardım etmeye kalkışmayın! Yeni bir beceriyi galip gelmek için tatmin edici zamana sahip olması gerekir Hazırlanmış olmadığı bir şey için de zorlamamalısınız Okul çantasını hazırlaması, ya da ayakkabısının bağcıklarını bağlaması zaman alıyorsa, bunun için onu eleştirmeyin, ihtiyacı olan zamanı verin Yeni becerileri konusunda ne değin fazla antrenman yaparsa pek seri ve başarılı olacaktır Son olarak, çocuğunuzun yaptığı işleri kesinkes peşinden diğer taraftan siz düzeltmeyin Örneğin gerisinde devamlı yatağı siz de düzeltirseniz, bunu ayrım edecektir ve böylece ona işini doğru yapamadığı mesajını vermiş olursunuz Dürüst yapmanın kendisinden çok doğru olabilmek için çaba sarf etmesi önemlidir Dil gelişimi Zihinsel gelişim Beş yaş çocuğunun konuşmasının sürükleyici, net ve akıcı olması beklenir Bu yaştaki bir çocuk olan bitenleri anlatabilir, insanları uzun uzadıya tasvir edebilir ve uygun sorular sorabilir Nesnelerin ne işe yaradığını anlatabilir, uzun ve karmaşık cümleler kurabilir Sohbetleri ve filmleri rahatlıkla peşine düşüp takip edebilir “l harfi yerine “y harfini kullanmak veya bir takım kelimelerde hecelerin yerini karıştırmak (rüya yerine yüra gibi) olabilse de, bu hafif telaffuz sorunları ilerleyen zamanlarda kaybolacaktır ve çoğunlukla kayda değer bir sorun belirtisi olarak değerlendirilmez Beş yaşındaki bir çocuk adeta 13000 kelimeyi anlar ve 58 kelimeli cümleler kurar Tartışmayı ve mantık yürütmeyi sever, “çünkü gibi kelimeleri sıklıkla kullanır Bilmecelerden ve şakalardan hoşlanır Sebepnetice ilişkilerine alaka duyar Öykülerin başı, ortası ve sonu olduğunu anlar, öyküleri hatırlar ve anlatır Dikkat yelpazesi geniştir ve iyi konsantre olur Öyküler yaratmaktan ve bunları anlatmaktan, esprilerden ve şakalardan hoşlanır Yazıların soldan sağa ve yukarıdan altında doğru okunduğunu anlar Harfleri yazmaya çalışmayı sever ve bir takım harfleri ve rakamları tanır İnsan, hayvan ve nesneleri temsil eden resimler çizer Öğretilirse adres ve telefon numarasını aklında tutabilir id “Öncesonradan, “yukarıdaaltında, “daha azdaha fazla, “aynı gibi kavramları ve dün, bugün ve yarın gibi süre kavramlarını anlar Beş yaş çocuklarının çoğu harfleri ve özellikle de kendi isimlerini yazmayı başarırlar Keza harflere tekabül eden sesleri de kavramaya başlarlar Okumayı öğrenme sürecinde manâlı bir aşamaya ulaşırlar ve öğretilmesi halinde okumayı da öğrenebilirler Sosyal ve Hissi Gelişim Beş yaş çocukları basit kurallar içeren oyunları keşfederler ve taklit oyunları oynamak amacıyla arkadaşlarını ve oyuncakları organize ederler Kuralları anlar ve bunlara saygı gösterir Çoğunlukla müsade istemeyi bilir Almayı ve vermeyi bilir ve bundan şımartma duyar Sıralarını bekler ve paylaşımda bulunurlar fakat bunu defalarca istemeyebilirler Hem oyunda yalnızca “en iyi arkadaşları ile birlikte edinmek arzusu ile diğer çocukları dışlayabilirler Genellikle kendi cinsiyetinden 1 ya da 2 arkadaşla oynamayı tercih ederler ve diğer çocuklar oyuna katıldığında oyunun patronu gibi davranıp, diğer çocukları yönetmeye çalışırlar Kendi başına da gönül rahatlığıyla ve egemen olarak oynar Halen reel ve gerçek dışı olan arasındaki farkı zaman zaman karıştırır Sıklıkla yüksek sesler, karanlık, hayvanlar ve bir takım insanlardan korkar Buna karşın daha minik çocuklara kıyasla korkuları daha azdır, çünkü bundan böyle dünyayı daha iyi tanımaktadır Kas gücü ve motor becerilerini test etmekten hoşlanırlar, ama hemen şimdi hissi olarak başka çocuklarla rekabet etmeye hazırlanmış değildirler Hiddet ve kıskançlık duyguların fiziki yollarla ifade edebilir ara sıra öteki çocukları eleştirir ve kendi hatalarından dolayı utanır Kendi kararlarını vermekten hoşlanır Beş yaş çocukları doğru ile yanlışı birbirinden ayırmaya başlar ve durmadan “dürüst olanı yapma ve yetişkinlerin onayını alma arzusu duyarlar Ancak gerçi hikayeler uydurmaya ve yapmamaları gereken bazı şeyleri yapmaya da devam ederler Yetişkinlerle ve öteki çocuklarla sohbetler kurarlar Insanlar arasındaki ilişkileri ve aileler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları anlarlar Öteki insanların duyguları konusundaki hassasiyetleri artar ve başka halk müziği ağlamaklı veya coşmuş olduklarında bunu fark ederler Yeni şeyleri denemekten ve risk almaktan hoşlanırlar Kendilerini “büyük hissederler ve kendilerinden küçük çocuklar karşısında büyük olmakla övünürler Hoş bir espri anlayışları vardır ve büyüklere şakalar yapmaktan ve onları güldürmekten tutku duyarlar Oysa ara sıra da uzaklaşmak ve yalnız kalmak ihtiyacı duyarlar Besin Beş yaş çocukları harika bir yemek arkadaşı olurlar Masayı hazırlamaya yardım etmeye, menüden istedikleri yemeği seçmeye, kendi kendilerine servis yapmaya ve bir yanlamasına yemek yemek yerken diğer yana sohbet etmeye bayılırlar Beş yaş çocukları sıkça masadan kalkma ihtiyacı duyarlar ve kesintisiz aynı şeyleri yemek isterler Yemek Yemek masasındaki sohbeti idare etmek isterler ve bundan dolayı da yemeklerini bitirmeleri uzun vakit alır Bu yaş çocuklarına yemek seçimleri konusunda yönlendirmek şarttır Ailenin yönlendirmemesi durumunda çocuklar sebzeler ve diğer sağlıklı gıdalar yerine patates kızartması, şeker, çikolata gibi besin değeri taşımayan yiyecekleri seçim ederler öte taraftan dinç beslenme ve yeterli vitamin ve besinleri almaları fazla kayda değer olmakla birlikte, her zaman tabaklarını silip süpürmeleri ya da yetişkinleri doyuracak porsiyonları tüketmeleri beklenmemelidir Uyku Yatağa gitmekte zorlanan ancak sabahları erkenden uyanan daha küçük çocuklara kıyasla yatağa gitmeleri daha basit olur, ama sabahleyin uyanmakta zorluk çekerler! Daha önceden beri gelen yerleşik bir uyku rutini olan çocuklar daima için uyku konusunda daha rahattırlar Beş yaş çocukları uyku öncesi masal faslına bayılırlar Bir De artık masalları yalnızca dinlemekle kalmaz, kitaplara kendi kendine bakmaktan da hoşlanır Bazıları farklı alanlara yönlendirilmiş kelimeleri tanıyabilir ve hatta kendi kendine okumaya zeka başlayabilir Okumasa dahi, yazılmış cümleler hafızasında yer eder ve bu da sonradan gelecek olan okuma becerisi ile direkt olarak benzer bir beceridir Oyun Bedensel aktivite seçiminde çocuğunuzun size rehberlik etmesine müsade verin Unutmayı bu yaş çocukları takım sporları için zorunlu somut ve iletişimsel becerileri hemen şimdi bütün olarak kazanmamışlardır Bu tür faaliyetlere hazır olabilmeleri için henüz biriki sene daha gereklidir Şimdilik yüzme, dans, paten gibi “kendi kendisiyle rekabet edebileceği spor faaliyetlerini değerlendirmeye alabilirsiniz Birlikte kır yürüyüşleri yapmak da, hem beraber vakit dinmek hem de egzersiz yaparken doğayı tanımak açısından fazla güzel bir seçenektir Çocuklar sevdikleri ve başarılı oldukları spor dalını keşfedene kadar çoğu spor dalını deneyebilirler Çocuğunuzun spor ve egzersizi en başından olumlu birer tecrübe olarak benimsemesi için onu herhangi bir takıma katılması için zorlamayın, sporun rekabetçi yönünü ön plana çıkarmayın Çocuklara başarılı olmaları için zorlamak içten değildir Bir spor faaliyetine sadece sizi hoşnut etmek amacıyla katılmadığından belirli olun Bu yaşta sporun sadece eğlence ve oyun amaçlı yapıldığını unutmayın Beş yaşında bir çocuktan yetişkinlerle benzer süre egzersiz yapmasını beklemeyin Tenis kortunda bir saatlik bir egzersiz beş yaşındaki çocuğu fazlasıyla yorar, 10 ile 20 dakika süren tenis çalışması onun için yeterlidir Dinç Çocuk Kontrolleri ve Aşılar 46 yaşından önce yapılması gereken bir aşı kalmamış olmakla birlikte, okul öncesi çocuklarının yılda bir kez dinç çocuk kontrolünü yaptırmak gerekmektedir 5 yaş kontrolünde doktorunuz boy ve kilo ölçümü yapacak ve fizik muayenede büyük tansiyon, görme ve işitmesini denetleme edecek ve bir sene baştan başa sergilemiş olduğu gelişimi değerlendirecektir Dişle ilgili mümkün sorunları erkenden tespit ve çare etmek ve ağız sağlığına özen manzara alışkanlığını erken yaşlarda kazandırmak nedeniyle altı ayda bir uyumlu diş kontrollerini ihmalkârlık etmemeli ve diş temizliği ve bakımına itina göstermeye devam etmelisiniz Bunlara dikkat! Çocuğunuzun becerilerini sürekli olarak yaşıtları ile kıyaslamak doğru değilse de, mümkün sorunları zamanında belirleyebilmek nedeniyle itinalı olmakta da fayda vardır Çocuğunuz diğer çocuklarla oynayamıyor ya da çoğunlukla çekingen veya çekingen davranıyorsa; İyi uyuyamıyor ve sık sık kâbuslarla uyanıyorsa; Çatalkaşık kullanamıyor veya boya kalemini içten bir şekilde tutamıyorsa; çoğu kez korkulu, dertli oluyor veya sizden ayrılamıyorsa; Halen tuvalet konusunda sorunları varsa, bunları doktorunuza bildirmeyi ihmal etmeyin Beş yaş çocuklarının dil gelişimine de dikkatli olmak çok önemlidir Bu yaştaki çocukların söylediklerinin cümbür cemaat göre anlaşılıyor olması, tümce yapılarının dürüst ve zamanları yerinde kullanıyor olması gereklidir Bu yaş civarındaki çocukların %10 ile 20’sinde tavır ya da dil sorunları ortaya çıkmakta ve bunlar vaktinde tedavi edilmediğinde mektep hayatında güçlüklere neden olmaktadır Çocuğunuzun söylediklerini aile bireyleri haricindeki kişiler anlamakta zorluk çekiyorsa; Yalnızca eksik sayıda sözcük kullanıyorsa; Konuşmaya 3 yaşından sonradan başladıysa; Bir Takım harfleri telaffuz etmekte zorlanıyorsa doktorunuza danışınız alıntı  
 
858,505Konular
982,809Mesajlar
33,076Kullanıcılar
CvvhvvSon üye
Üst Alt