23 yaş gelişimi 3 yaş gelişim raporu 2 3 yaş,2 3 yaş gelişim özellikleri,2 3 yaş gelişim raporu,2 3 yaş bebek gelişimi,,aile Çocuk bu dönemde dışkılama ve işeme kasları üstünde egemenlik kurar Çocuk ayağının tümünü kullanarak sağlam adımlarla güvenlik içinde koşar, kolaylıkla durup yeniden koşmaya başlayabilir ve engellerden sakınır Dengesini yitirmeden çömelebilir ve ellerini kullanmadan baştan ayağa kalkabilir Parmaklığa veya duvara tutunarak merenleri çıkabilir ve inebilir Ama adım atarken üçgenin taban olmayan kenarı değiştirerek değil, dengeyi karşılamak için her basamakta iki ayağını biraraya getirerek inip çıkabilir Üç tekerlekli bisiklete oturur, ama pedalları kullanamaz Bisikleti, ayaklarıyla yeri iterek ileri yürütür Kalemi çoğunlukla daha sık kullandığı eliyle, başparmağı ile iki parmağını kullanarak ucuna oldukça yakın bir yerden tutar Kendiliğinden, keza yuvarlak hem de ileri geri karalamalar yapar ve küçüklü büyüklü noktalar çizer 2) Zihinsel ve Bilişsel Gelişim: 9 aydan itibaren, nesnelerin kesintisiz olduğunu ve önünden kaldırılsa bile varolmaya devam ettiklerini anlayan çocuk, 2 yaşla birlikte bu nesneyi bir süreçle temsilcilik etmeye, yani sembolize etmeye başlar Bu da algı ve dil gelişiminin başlangıcını oluşturur Çocuklar büyüdükçe, yaşlarına özgü belirli bazı zihin biçimleri sergilerlerÖrneğin sandalyeye çarpınca saldalyeden özür dilemesi gibi Buna canlıcılık (cansız nesnelere yaşamsal ögeler doldurma eğilimi) adı verilir Operasyon öncesi evredeki bu çocuklar, dış dünyayı, kendi benmerkezlimanzara açılarından algılarlar, diğer birinin açısından göremezler 3) Sosyal ve Hissi Gelişim: Yaşamanın 2 yılındaki seri gelişim, çocuğu çoğu açıdan egemen hale getirir Heyecanlarını göstermeye, kendisini özerk bir varlık olarak tanımaya başlar Kendisini kanıtlamaya çalışır 2 yaş çocuğu yetişkinlerle birlikte basit faaliyetlerde bulunabilir Bu Nedenle edilgen bir eleman olmaktan kurtulup, aile faaliyetlerine katılan ve sosyal ilişkiler kuran etkin bir üyeye dönüşür 2 yaş çocuğunun tüm beceri, kabiliyet ve eğilimlerini enerjik olma ve özgürlük duyguları büyük ölçüde etkiler id bir takım tavır türlerinin belirtilen ortamlarda uygulanması gereğini öğrenmeye başlarlar Çocuğun kakasını ve çişini tutabilmesi ve yerinde bir yere yapması çocuğun yakın çevresinden büyük ilgi görür ve ödüllendirilir Bu Nedenle çocuk toplumun, iyi, kötü, dürüst, yanlış ve ayıp gibi yargılarıyla karşılaşır Çocuğun dışkılama ve işeme üzerinde yoklama sahibi olması, tercih yapabilme duygusunun gelişmesine yol açar Özerklik duygusu gelişmezse başkaları kadar denetlenme, uyuşmama, şüphe ve utanç duygularının temelleri atılır Tuvalet eğitiminde çocuğun davranışı ailenin hitabe ve tutumları sonucu gelişir veya gelişmez Tuvalet eğitimi konusunda çocuğu zorlamamak gerekir Bu çocukta nefret, endişe ve utanç uyandırır Aşırı duygulanma, dermansızlık veya nefret edilen şey durumlarında anneyebabaya sıkıca sarılır Engellendiğinde karşısında çıkar ve söz dinlemez Sahip olduğu şeyleri kararlılıkla korur Oyuncaklarını veya yetişkinin ilgisini paylaşma anlayışı henüz gelişmemiştir İsteklerini askıya alma veya duruma göre değişiklik anlayışı yeterince gelişmemiştir 2 yaşına kadar yalnız oynanan oyun, bu yaştan sonradan dost ilişkilerinin başlamasıyla taklit, birbirini seyretme ve birbirinin oyuncağını alma şekline dönüşür Oyunlar işbirliğine dayanmayan paralel oyunlardır Çocuk bu dönemde benmerkezcidir Herkesin kendisi gibi düşündüğünü veya hissettiğini sanır Empati geliştiremez 2 buçuk yaş itibariyle çocukta olumsuz, kararsız ve isyankâr bir tavır oluşur Bu evrenin ebeveynlerin tutumu nedeniyle dinç bir şekilde atlatılamaması durumunda çocukta ileriki yıllarda takıntı, aşırı gerginlik ve inatçılık huyları yerleşir 4) Duyusal ve Algısal Gelişim: Resimli kitaplardan fazla hoşlanır; en çok beğendiği resimlerde ince ayrıntılara uyarı eder Fotoğraf bir kere gösterildikten daha sonra, tanıdığı yetişkinleri fotoğrafta ayırt edebilir oysa genelde kendisini tanıyamaz Ancak 2 buçuk yaşından itibaren fotoğraflarda kendisini tanıyabilir Kendisiyle konuşulduğunda ilgiyle dinler 5) Dil gelişimi: 2 yaş çocuğunun konuşması yabancılarca bile basit anlaşılabilir oysa hala öyle fazla çocuksu öğe içerir Sözcük dağarcığı çabuk gelişmektedir İki sözcüklü cümleler kurabilir sık sık Kim?ve Neden?sorularını sorar En şiddet kavrayabildiği sözcükler kendi ile ilgili zamirlerin yerinde kullanılmasıdır Yoğun duygulanıma yol açan durumlarda kekeleme epeyce yaygın ama geçicidir Tuvalet gereksinmesini uygun vakit ve yerde dile getirip önceden haber verebilir 2 buçuk yaşından itibaren sözcük dağarcığı 200 veya daha pozitif sözcüğe ulaşır Beni, bana, ben ve sen zamirlerini içten olarak kullanabilir