Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

1956'dan 2008'e Said Nursi'nin İstihracatı

1956'dan 2008'e Said Nursi'nin İstihracatı

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Risale Nur'da 1956 Yılına İşaretler

Gerçekten münafıklar, ateşin en alçak tabakasındadırlar Onlara bir yardımcı bulamazsın (Nisa Suresi, 145)

Eğer şedde iki nun sayılsa, okunmayan hemzeler ve (ye) de sayılsa 1376 (19561957) ederek, bu zulümatlı nifakın ((dinsizlik ve zulme dayalı, ikiyüzlü münafıkane sistemin) sukut mertebesine (susma, son bulma derecesine) (Emirdağ Lahikası (1), Mektup no: 15)

Bediüzzaman Said Nursi, Emirdağ Lahikası adlı eserinde, Nisa Suresi'nin 145'inci ayetinin ebcedinin 1956 yılınaişaret ettiğini ifade etmiştir Bediüzzaman buradaki bu zulümatlıı nifakıın sukut mertebesinesözleriyle, 1956 yılının dünya çapında İslam dünyası ve Müslümanlar açısından büyük bir önem taşıdığını belirtmiştir Bediüzzaman'a göre, bu yıla kadar hüküm süren zulüm, delalet ve nifak ortamı, 1956 yılından sonra tüm dünyada gerilemeye başlayacak ve Allah'ın izniyle son bulacaktır Nitekim Bediüzzaman'ın belirttiği, Gerçekten münafıklar, ateşin en alçak tabakasındadırlar Onlara bir yardımcı bulamazsın (Nisa Suresi, 145) ayeti de bu gerçeğe işaret etmektedir Bediüzzaman'ın zulümatlı nifakolarak adlandırdığı zulme ve inkara dayalı inanç sistemi de, aynı ayette bildirilen münafıkların durumu gibi, Allah'ın izniyle yok olacaktır Münafıkların hiçbir yardımcısının olmaması gibi, dünya genelinde Deccaliyet'i temsil eden bu zulüm, nifak ve delalet ortamı da yardımsız kalarak son bulacaktır

Kuran'da 1956 yılının ebcedini veren bir başka ayet ise Ali İmran Suresi'nin 81 ayetidir:

Hani Allah peygamberlerden 'kesin bir söz (misak)' almıştı: Andolsun size kitap ve hikmetten verip sonra size beraberinizdekini doğrulayan bir elçi geldiğinde, ona kesin olarak iman edecek ve ona yardımda bulunacaksınızDemişti ki: Bunu ikrar ettiniz ve bu ağır yükümü aldınız mı?Onlar: İkrar ettikdemişlerdi de Öyleyse şahid olun, Ben de sizinle birlikte şahid olanlardanım,demişti (Ali İmran Suresi, 81)

Bu ayette geçen sonra size beraberinizdekini doğrulayan bir elçi geldi sözlerinin ebcedi 1956 yılınıgöstermektedir Nitekim Risalei Nurlar'a uygulanan yasağın kaldırılması da bu tarihe denk gelmektedir 1956 yılı Risalei Nur açısından çok önemli bir yıl olmuştur Bilindiği gibi bu yıla kadar Risalei Nur bulundurmak, okumak, dağıtmak yasaklanmış, Nur Risaleleri hakkında bin beş yüz kadar kamu davası açılmıştı 1956 yılında ise, 8 yıldır Afyon'da süren dava sonuçlanmasıyla bu konuda verilen büyük hukuk mücadelesi de son bulmuş ve risalelerin hiçbir suç unsuru taşımayan imani eserler olduğu, mahkeme huzurunda karara bağlanmıştı Afyon Mahkemesi, 1956'da Diyânet İşleri Riyaseti Müşavere Kurulu, bütün Risalei Nur Külliyâtı'nı tek tek inceleyerek her bir Risale hakkında, olumlu ve yararlı Kur'anî bir tefsir olduğuna ilişkin bir rapor sunmuş, Nur Risaleleri'nin beraat ve iadesine karar vermiş ve böylece Risalei Nurlar'ın yayınlanması serbest bırakılmıştı

Bediüzzaman'ın da belirttiği gibi, Risalelerin serbest bırakıldığı bu tarihle başlayan Deccaliyet'in fikir sisteminin yok olması Allah'ın izniyle yakın gelecekte tümüyle son bulacak, Peygamberimiz (sav)'in de müjdelediği gibi Kuran ahlakı tüm dünyada hakim olacaktır

Risale Nur'da 19791980 Yıllarına İşaretler

İstikbali dünyeviyede 1400 sene sonra gelecek bir hakikati asırlarında karib (yakın) zannetmişler (Sözler, s 318)

Bediüzzaman'ın İslam ahlakının hakimiyet devrelerine dair risalelerde belirttiği bir başka tarih ise, sahabe döneminden 1400 sene sonrasıdır Bu tarih, Miladi olarak 19791980 yıllarınadenk gelmektedir

Risale Nur'da 1981 1991 Yıllarına İşaretler

Bediüzzaman, hicri 1327'de Şam'daki Emevi Camii'nde on bin kişilik bir cemaate verdiği Şam hutbesinde de yine, 1371'den sonraki İslam aleminin geleceğine yönelik izahlar yapmış, ahir zamandan çeşitli tarihler vererek, İslam ahlakının mücadele ve galibiyet zamanına dikkat çekmiştir:

Evet şimdi olmasa da 3040 SENE SONRA fen ve hakiki marifet (hüner, sanat , ilim ve fenlerle öğrenilen bilgi) ve medeniyetin mehasini (iyi ve faydalı yönlerini) o üç kuvveti tam teçhiz edip (o üç kuvvetle donatıp), cihazatını verip (gerekli ihtiyacını karşılayıp) o dokuz manileri mağlup edip (o dokuz engelleri yenip) dağıtmak için taharrii hakikat meyelanını (gerçekleri araştırma eğilimi) ve insaf ve muhabbeti insaniyeyi (insan sevgisini) o dokuz düşman taifesinin (sınıfının) cephesine göndermiş, inşaAllah YARIM ASIR SONRA onları darmadağın edecek (Hutbei Şamiye, s 25)

Bediüzzaman'ın Şam Hutbesi, İslam ahlakının hakimiyet zamanı ile ilgili net tarihler vermiş olması açısından son derece önemlidir

Evet şimdi olmasa da 3040 SENE SONRA…

Bediüzzaman'ın vermiş olduğu bu tarih ile, bu hutbenin okunduğu tarihten 3040 yıl sonrası, yani hicri 14011411 yılları kastedilmiştir Miladi olarak ise bu tarihler 19811991 tarihlerinedenk gelmektedir

Bediüzzaman'ın bu konuyu açıkladığı sözlerinden bir başkası ise şöyledir:

YETMİŞ BİRDE fecri sadık başladı veya başlayacak Eğer bu, fecri kazib de olsa, OTUZKIRK SENE SONRA fecri sadık çıkacak (Hutbei Şamiye, s 23)

Fecir: Tan yerinin ağarması, güneş doğmadan önceki kızıllık, sabah vakti
Fecri Kazib: Sabaha karşı ufukta yayılmaya başlayan birinci kızıllık
Fecri Sadık: Fecri Kazib'den sonra yayılmaya başlayan ikinci aydınlanma
1371 + 30 1401 1981
1371 + 40 1411 1991

Bediüzzaman bu sözleriyle İslam ahlakının tüm dünyaya hakim olmasını güneşin doğuşuna benzetmiştir Bediüzzaman bu örnekle, güneşin battıktan sonra ertesi gün yeniden doğması gibi, İslam ahlakının da dünya üzerinde tekrar doğup parlayacağına işaret etmiştir Fecri Kazib ve Fecri Sadık ifadeleriyle bu doğuşun başlangıç yıllarına dikkat çekmiş, ve buna göre Hakkın karşısındaki batılı temsil eden düşünce olan ateizmin ve materyalist felsefenin dağıtılmaya başlamasının 19811991 yıllarındagerçekleşeceğini belirtmiştir

Risale Nur'da 1997 Yılına İşaretler

inkar edenlerin velileri ise tağut'tur(Bakara Suresi, 257)


Bediüzzaman, Bakara Suresi'nin 257 ayetindeki tağut(batıl fikir sistemi) kelimesinin ebced değerinin 1417 yani Miladi 1997 yılınıverdiğini belirtmiş ve bu tarihte tağutun yani Deccaliyet'in batıl ve inkarcı fikir sisteminin dünya çapında azgınlaşacağını ve şiddetleneceğini bildirmiştir

Risale Nur'da 2001 Yılına İşaretler

İnşaAllah YARIM ASIR SONRA onları darmadağın edecek (Hutbei Şamiye, s 25)

Bediüzzaman Said Nursi, Kuran ahlakının tüm dünyaya hakim kılınmasının yarım asır yani 50 yıl içinde tamamlanacağını bildirmiştir Bediüzzaman bu sözleriyle materyalist, Darwinist ve ateist felsefelerinin insanlar üzerindeki etkisinin 10 yıl gibi kısa bir süre içinde yok olacağına işaret etmektedir Bu tarih ise Hicri 1421 yani Miladi 2001 yılınadenk gelmektedir

Bediüzzaman, aşağıda da yer verilen 19811991 yılarına işaret eden sözünde yine bir kez daha 2001 yılınadikkat çekmektedir:

YETMİŞ BİRDE fecri sadık başladı veya başlayacak Eğer bu, fecri kazib de olsa, OTUZKIRK SENE SONRA fecri sadık çıkacak (Hutbei Şamiye, s 23)

Bediüzzaman bu açıklamasında, Hakkın karşısındaki batılı temsil eden düşünce olan ateizmin ve materyalist felsefenin dağıtılmaya başlamasının 19811991 yılları, fikren tam anlamıyla susturulup dağıtılmasının ise 2001 yılındaolacağına işaret etmiştir

Risale Nur'da 2004 Yılına İşaretler

Bediüzzaman'ın Risalei Nur Külliyatı'nda, Hz Mehdi'nin mücadele ve hakimiyet devreleri ile ilgili olarak verdiği tarihlerden bir diğeri ise 2004 yılına ilişkindir Bediüzzaman Kuran'ın Ağızlarıyla Allah'ın nurunu söndürmek istiyorlar Oysa kafirler istemese de Allah, Kendi nurunu tamamlamaktan başkasını istemiyor (Tevbe Suresi, 32) ayetindeki Allah, Kendi nurunu tamamlamaktan başkasını istemiyorcümlesi hakkında, geleceğe yönelik şöyle bir bilgi vermektedir:

Şimdi hatıra geldi ki, eğer şeddeli lamlarve mimlerikişer sayılsa bundan bir asır sonra zulümatı dağıtacak zatlar ise, Hazreti Mehdi'nin şakirtleri (talebeleri) olabilir(Şualar, sf 605)

Bediüzzaman bu ayetin ebced değerinin Hicri 1424 yani miladi 2004 yılınadenk geldiğini ve bu tarihin, Hz Mehdi önderliğinde Kuran ahlakının dünya hakimiyeti devrelerinden birine işaret ettiğini bildirmektedir

Risale Nur'da 20072008 Yıllarına İşaretler

Şu ayetin gizli imasına Kim Allah'ı, Resûlü'nü ve iman edenleri dost (veli) edinirse, hiç şüphe yok, galip gelecek olanlar, Allah'ın taraftarlarıdır(Maide Suresi, 56) ayeti teyid ediyor Çünkü hiç şüphe yok, galip gelecek olanlar, Allah'ın taraftarlarıdırayetindeki şeddeli nun (Arapça şeddeli nun harfi) bir sayılsa tam evvelki ayete tevafuk ile (denk gelmesiyle) Hizbul Kur'an'ın (Kuran taraftarlarının) faaliyetine vasıta olan bir hadiminin (hizmet eden kimsenin) Kur'an okumaya başladığı 1302 tarihine iki fark ile tevafuk etmekle beraber şeddeli nun iki nun sayılsa bin üç yüz elli (1350) eder ki; bu tarihte Kuran'dan muktebes (alınan bilgilerle hazırlanmış) olan Risalei Nur etrafında toplanan, bütün kuvvetleriyle Kuran hizmetlerine çalışan Hizbul Kur'an'ın faaliyeti ve delalet (sapkınlık) ve zındıkaya (dinsizliğe) manen galebe ettikleri (galip geldikleri) bir zamana tevafuku (denk gelmesi) ise istikbalde (gelecekte) tam galebelerine (tam galibiyetlerine dair) bir imai gaybidir (gizli bir işarettir) (8 Lem'a, Kerameti Gasviye)

Bediüzzaman Said Nursi bu sözünde, ayetin hiç şüphe yok galip gelecek olanlar Allah'ın taraftarlarıdırcümlesinin ebced değerinin, Hicri 1350 tarihini verdiğini ve bu tarihte Kuran ahlakının bir galibiyeti olacağına işaret ettiğini bildirmiştir Ancak ayetin ayrıca, bunun gibi gelecekte de yine Kuran ahlakının üstün geleceği bir başka dönem olacağına dair gizli bir işaret içerdiğini de hatırlatmıştır Nitekim ayetin bu cümlesinin Arapça yazılımında yer alan baştaki feharfi de hesaba katılarak ebcedine bakıldığında, bu sefer de ebced değeri 80 çıkmaktadır 1350 üzerine 80 ilave edildiğinde de Hicri 1430 etmektedir ki, bu tarih de miladi olarak 2008 yılınıvermektedir Allah'ın izniyle bu tarih Bediüzzaman'ın sözlerinde belirttiği ayetin, Kuran ahlakının gelecekteki, Darwinist, materyalist ve ateist felsefeler gibi dinsiz akımlar karşısındaki tam galibiyetine işaret etmektedir
 
858,505Konular
982,672Mesajlar
33,048Kullanıcılar
Mega00Son üye
Üst Alt